Chicago! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Floris Hacken - WaarBenJij.nu Chicago! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Floris Hacken - WaarBenJij.nu

Chicago!

Door: Floris ten Hacken

Blijf op de hoogte en volg Floris

22 Juli 2015 | Verenigde Staten, Chicago

Schiphol, 19 juli 10:30. Na ruim 2 uur te hebben gewacht stap ik het vliegtuig in, klaar voor mijn 9 uur durende vlucht naar Chicago O'Hare International Airport. De vlucht verloopt voorspoedig en met weinig turbulentie, maar slapen wil niet echt lukken. Ik heb na vele pogingen dus maar mijn laptop erbij gepakt en ben een paar afleveringen van Game of Thrones gaan kijken. Nadat ik geland ben, door de security ben heen gekomen en mijn tas heb opgepikt loop ik door de deur van de aankomsthal en zie Sean en Katie (de moeder van Sean) staan. Ik loop naar ze toe en geef ze beide een hand. Dan vertelt Katie me dat er nog een jongen is die mee is. Riccardo van 14 uit Milaan, dus ik geef hem ook een hand. We lopen naar de auto op de parkeerplaats en ik merk gelijk dat Sean niet erg een prater is, dus ik praatte eigenlijk gelijk meer met Katie. We stappen in de auto (die gigantisch is, een soort hummer) en we rijden naar het centrum van Chicago. Na ruim een uur rijden komen we aan in het centrum en parkeren we onze auto in een van de vele straten. We lopen vanaf daar naar de Willis Tower en gaan daar maar liefst 104 verdiepingen met de lift omhoog om daar vervolgens te genieten van het geweldige uitzicht. Na een hele hoop foto's gemaakt te hebben gingen we weer naar beneden en reden we naar Navy Pier, 1 van de must-sees in Chicago. Toen we aankwamen probeerde we onze auto te parkeren in 1 van de nabij gelegen parkeergarages, maar zodra we de garage in probeerde te rijden kwamen we er achter dat de auto te groot was voor de garage, dus we moesten op zoek naar een andere garage. Nadat we die gevonden hadden zijn we Navy Pier gaan verkennen. Eigenlijk was het alleen een reuzenrad en nog een aantal attracties, maar met een geweldig uitzicht over de stad en Lake Michigan. Na een ritje in het reuzenrad reden we naar het appartement van vrienden van de familie, waar we voor 1 nacht zouden blijven. Ik verwachtte een klein appartement ergens in een buitenwijk van Chicago, maar dat was zeker niet het geval. Ik kwam terecht in een enorm appartement MIDDEN in Chicago, op de 40e verdieping. Het uitzicht was adembenemend. Voor mij heel bijzonder, maar voor hen de normaalste zaak van de wereld. Ik nam dan ook een hele hoop foto's toen we er aan kwamen.
We aten Giordano's pizza's als avondeten. Giordano's pizza's zijn geen normale pizza's, nee, het zijn Chicago Style Deep Dish Pizza's, wat inhoudt dat het eigenlijk gewoon heel dikke pizza's zijn met een hele hoop lagen kaas er overheen. Na drieëneenhalve slice zat ik dus al bomvol.
We zijn die avond nog naar de Blue Man Group geweest in Briar Street Theatre. Erg coole voorstelling, maar omdat ik zo moe was kon ik soms nauwelijks mijn ogen open houden
Nadat we terug kwamen van de voorstelling was het tijd om te gaan slapen, ik was immers al bijna 24 uur wakker. Je zou dan zeggen dat je dan goed kan slapen, maar aangezien we sliepen op de grond in alleen een slaapzak (ja echt) kwam ik nogal moeilijk in slaap. Om half 7 's-ochtends lokale tijd werd ik wakker en kwam ik niet meer in slaap. Een moeizame nacht dus.
Toen iedereen wakker was en ontbeten had zijn Katie, Riccardo, Sean en ik op de musea tour door Chicago gegaan. We hebben een aquarium bezocht en daar o.a. roggen geaaid, een dolfijnenshow gezien, en pinguïns zien lopen, recht voor onze neus. Ook zijn we naar het planetarium geweest wat heel cool was. Daarna zijn we naar een museum gegaan waar ze de grootste gevonden T-Rex opgezet hadden staan.
Toen we dat gedaan hadden en het een uur of 3 was, zijn we het centrum in gegaan. In Chicago zijn er veel winkels van grote merken zoals Hugo Boss, Nike, Ralph Lauren, Rolex en nog een hele hoop, dus we hadden genoeg om te bekijken. In de Nike store heb ik zelfs nog een paar nieuwe schoenen kunnen scoren.
Nadat we geshopt hadden zijn we in een hippe hamburgertent van die typisch Amerikaans grote, lekkere (en vet ongezonde) hamburgers gaan eten. Daarna zijn we naar Millennium Park gegaan, met daar de wereldberoemde 'bean', en een hoop andere coole beelden. Heel erg cool en wederom een hele hoop foto's genomen.
Later op de avond verlieten we (helaas) Chicago en zijn we gaan rijden naar Kohler, het dorpje waar Sean en zijn gezin wonen. Na zo'n 2,5 uur rijden kwamen we aan, doodmoe van de lange dag. Ze wonen in een buurt met allemaal grote Amerikaanse huizen, best wel cool.
Gisteren (dinsdag) ben ik wezen golfen op een erg luxe (privé) golfclub in Kohler met Riccardo, Sean en Sam (een vriend van Sean). Je moest netjes gekleed en een polo aan met een kraag. We hadden 2 golfkarretjes en het golfen ging best oké. Erna zijn we wezen zwemmen, ook op de golfclub.
Vandaag gaan we een fabriekstour doen door een bekende fabriek hier in Kohler, die allerlei producten maakt voor in de badkamer zoals wc's, douches, badkuipen, enz.

Een hele hoop dingen al gedaan dus, en we gaan zeker nog een hele hoop dingen doen. Morgenochtend vroeg vertrekken we naar Colorado, en dat is ruim anderhalve dag rijden, een lange reis dus. In Colorado gaan we allerlei vette dingen doen zoals hiken, raften, mountainbiken en nog een hele hoop plaatsen bezoeken. Jullie horen nog van me!

P.S. Je kunt de foto's bekijken door hiernaast op "foto's" te drukken!

  • 23 Juli 2015 - 07:12

    Jeroen:

    Cool, Floris. Leuk te lezen. Veel plezier weer. Heb je al gitaar gespeeld? Liefs, papa.

  • 23 Juli 2015 - 08:11

    Doris:

    Vol programma zeg ;-) - mooie foto's. Benieuwd wat je nog allemaal te zien krijgt ! Veel plezier ! Groetjes uit Friesland !

  • 23 Juli 2015 - 12:27

    Anne:

    Klinkt hartstikke leuk allemaal Floris! Zo gaaf wat je allemaal meemaakt. Heel veel plezier!! XXX Anne

  • 25 Juli 2015 - 11:09

    OpaCo-omaAty:

    Genieten van je verhaal Floris, wat een avontuur ! Mooie foto's hoor, je bent nu in Colorado , Geweldig . Bofkont !
    Liefs van opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

Floris

Actief sinds 04 Juli 2011
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 4647

Voorgaande reizen:

19 Juli 2015 - 09 Augustus 2015

3 weken in de United States!

Landen bezocht: